Sunday, August 30, 2015

Allah - Tujuan Kejayaan Hakiki

Allah tidak pernah memungkiri janji. Barang siapa berjalan ke arahnya maka Dia akan berlari menuju mereka. Barang siapa yang ingin bertemu dengan-Nya, Dia pasti memberi ruang cinta-Nya.
Kebanyakan kita melakukan ibadah semata-mata untuk kepentingan diri, menyelesaikan masalah berat, menimbun dan bertali arus yang sedang dihadapi, walaupun dengan niat LILLAHI TAALA. Masalah, ujian dan musibah patut disyukuri kerana itu cara Allah hendak menguatkan rohani dan jasmani hamba-hamba-Nya. Beribadah hanya untuk tujuan duniawi bererti membohongi diri sendiri. Kita pun sedar Dia Maha Mengetahui apa yang yang kita sembunyikan di dalam hati. Jangan sesekali membelakangi Allah walaupun satu detik.
Kita dilahirkan dalam keadaan rohaniah yang suci bersih. Namun input-input duniawi secara perlahan-lahan dan beransur-ansur mengubah sifat maknusiawi kita yang asal.Untuk mencapai KEJAYAAN SEJATI DAN HAKIKI, kita mesti kembali MENDAHULUKAN ALLAH DALAM SEMUA ASPEK KEHIDUPAN. Kita perlu sentiasa bergantung harap hanya kepada Dia semata-mata, berserah jiwa dan raga kepada-Nya. Yakin dan percaya bahawa inilah jalan yang tidak akan merugikan kita dan tidak menyebabkan kita menyesal.
Syeikh Kurrayim Rajih, 93 tahun dari bumi Syria yang bergolak, kini sedang melawat Malaysia, tidak pernah lekang mengulang baca dan menghafal Al Quran, di atas kereta, feri dan di mana sahaja, meskipun sudah bergelar "Syeikh Qurra' Bilaad Syam". Dia yang lahir pada 1922, mengembalikan kelangsungan kesihatannya kepada Allah dengan kata-kata: BILA KAMU JAGA AL QURAN, ALLAH MENJAGA KAMU!!!

No comments:

Post a Comment