Tuesday, April 28, 2015

Tiket Perjalanan Ke Negeri Jauh

Hidup ini sebenarnya seperti sebuah penantian untuk melakukan perjalanan panjang kita selalu menghindari..Dan TIKET perjalanan yang tanpa kita pesan ini sudah ditempah dengan PERCUMA. Mahu tidak mahu kita mesti mengikuti perjalanan tersebut. Berikut ini TIKET yang telah ditempah buat kita: INFO PERJALANAN MANUSIA ---▶ IDENTITI PENUMPANG :✅ Nama : Manusia ✅ Tempat Asal : Tanah ✅ Alamat : Planet Bumi ▶ KETERANGAN PERJALANAN :✅ Terminal Berangkat : Dunia ✅ Transit : Alam Kubur ✅ Terminal Sampai : Padang Mahsyar ✅ Tujuan Akhir : Syurga / Neraka ✅ Masa Berangkat : 'Surprise'.--- "Dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui (dengan pasti) apa yang akan diusahakannya esok. Dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui di bumi mana dia akan mati." (QS Lukman : 34)
✅ Check In : Oleh Malaikat Izrail---"Dan datanglah sakaratul maut dengan sebenar-benarnya. Itulah yang kamu selalu lari daripadanya. (QS. Qaaf:19) ✅ Bagasi yang dibenarkan :1⃣ Kain kafan 2⃣ Iman 3⃣ Amal Soleh ✅ Bagasi yang boleh menyusul :1⃣ Sedekah jariyah 2⃣ Ilmu yang bermanafaat 3⃣ Doa dari anak yang soleh ▶ TIP PERJALANAN YANG MENYENANGKAN :✅ Tujuan akhir di Syurga atau di Neraka ditentukan oleh diri sendiri dalam mengikuti tip perjalanan ini. ✅ Perjalanan akan jadi mudah, menyenangkan, tidak takut dan tidak sedih apabila sebelum perjalanan ini, ketika di dunia kita telah mengikuti petunjuk kehidupan dari-Nya. "Kemudian jika datang petunjuk-Ku kepadamu, maka barang siapa yang mengikuti petunjuk-Ku, nescaya tidak ada ketakutan atas mereka, dan tidak pula mereka bersedih hati." (QS Al Baqarah : 38) ✅ Dalam perjalanan kita akan mendapat kelas EXECUTIVE dengan fasiliti super NIKMAT apabila termasuk orang yang TERPILIH! ---"Dan barangsiapa yang mentaati Allah dan Rasul-Nya, mereka itu akan bersama-sama dengan orang-orang yang dianugerahi nikmat oleh Allah, iaitu para Nabi, Siddiqin, Syuhada dan Solihin. Dan mereka itulah teman sebaik-baiknya." (QS An Nisa: 69)
✅ Kita akan selalu dihibur oleh malaikat dan selalu bahagia apabila kita mengakui hanya Allah sebagai tuhannya dan berISTIQOMAH dalam kehidupan. ---"Sesungguhnya orang-orang yang mengatakan: “Tuhan kami ialah Allah” kemudian mereka meneguhkan pendirian mereka, maka malaikat akan turun kepada mereka dengan mengatakan: “Janganlah kamu takut Dan janganlah merasa sedih! Dan gembirakanlah mereka dengan syurga yang telah dijanjikan Allah kepadamu. Kamilah pelindung-pelindungmu dalam kehidupan dunia dan akhirat.Di dalamnya kamu memperoleh apa yang kamu inginkan dan memperoleh (pula) di dalamnya apa yang kamu minta." (QS As Fushilat 30-31)
CATATAN : ✅ Sebelum berangkat diharapkan untuk selalu membaca, mempelajari, menghafal dan mengamalkan BUKU PETUNJUK KEHIDUPAN AL QURAN. ✅ Sebelum berangkat juga diminta untuk selalu berhubungan dengan Allah dengan solat 5 kali sehari. Puasa Ramadhan, Membayar zakat dan Haji bila mampu.
AMARAN PENTING : Hati-hati dengan tipudaya Syaitan yang selalu menawarkan tiket ke Neraka !--- يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِي ----“Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhannya. Dan janganlah kamu mengikuti langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu.” (Al Baqarah : 208)
TIPS PERSEDIAAN TERAKHIR : ✅ Sila cetak TIKET perjalanan ini dan tampal di dinding sebagai pengingat. ✅ Semoga PERJALANAN nanti akan MENYENANGKAN! Dan sampai di Negeri yang sesuai dengan HARAPAN kita. Negeri yang penuh dengan kenikmatan, tidak ada kesusahan dan tidak akan ada penyesalan. SELAMAT BERLEPAS KE NEGARA JAUH. Wallahua'lam....[Mutiara Haty]

No comments:

Post a Comment