Tuesday, April 28, 2015

IS Malaysia - Jihad Tersalah Letak!

Pihak Special Branch (SB) PDRM berjaya menangkap 12 lelaki yang disyaki sedang merancang meletupkan beberapa kawasan strategik termasuk Putrajaya dalam siri serbuan di kaki Gunung Nuang. Ramai yang menyindir, memperleceh malah tidak kurang juga yang menuduh pihak Special Branch melalui unit elit mereka di Bahagian Counter Terrorism hanya mengada-adakan cerita untuk mengalih perhatian rakyat terhadap isu semasa ketika ini. Mereka ini memang berfikiran sempit, mata hati sudah dibutakan oleh pegangan politik jumud yang tidak lagi mengenal baik buruk sesuatu perkara.
Ramai yang lupa peristiwa 18 Mei 2001 di Southern Bank Petaling Special Jaya, di mana pengawal keselamatan bank tersebut, Abdullah Mahmood berjaya menggagalkan cubaan rompakan di bank itu dengan menembak mati salah seorang daripada empat perompak. Dua parah dan salah seorang yang parah mati seminggu kemudian. Perompak yang ditembak itu ialah Adnan Mohd Daud, seorang graduan kejuruteraan dari Universiti Texas, USA. Rakan keempat yang menunggu di luar bank tersebut berjaya melarikan diri tetapi dapat ditangkap di rumah keluarganya di Temerloh beberapa hari kemudian. Rupanya mereka menganggap rompakan itu 'halal' kerana tujuan mereka semata-mata untuk mengumpul dana bagi tujuan 'jihad'! Maklumat Bukit Aman menunjukkan Adnan sendiri merupakan orang yang disyaki turut terlibat dalam pembunuhan ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Lunas, Joe Fernandez pada 4 November 2000. ----- "Ahli politik beragama Kristian itu dibunuh di dalam keretanya di satu simpang oleh lelaki bermotosikal yang bersenjatakan pistol. Lelaki itu melepaskan tiga das tembakan di kepala dan badan Joe Fernandez. Kematian Adnan dan penangkapan rakan-rakannya telah membongkar kewujudan sebuah pertubuhan pengganas Islam yang dipanggil Kumpulan Militan Mujahidin Malaysia (KMM). Dua minggu selepas kes di Southern Bank, polis mengumumkan kumpulan itu mempunyai kaitan dengan sebuah pertubuhan pengganas antarabangsa. Ahli-ahli kumpulan itu yang aktif menjual minyak wangi dari Timur Tengah mengambil kesempatan daripada urusan mengimport haruman tersebut untuk berhubung dengan pertubuhan pengganas antarabangsa. Siasatan polis menjumpai selaras raifel automatik M16, sejumlah besar bahan letupan, peluru dan pelbagai peralatan tentera serta bahan kimia di sebuah rumah di kawasan Puchong, Selangor. -----
Tidak ada rakyat Malaysia yang RASIONAL mahu peristiwa menggerunkan di Lahad Datu kembali berulang di Kuala Lumpur atau Putrajaya. Kita tidak mahu menerima nasib malang seperti SYRIA.Tidakkah mereka sedar sebenarnya IS itu tidak pernah sekali pun menyerang negara musuh Islam, seperti Israel ataupun berusaha menentang tentera Basyar, pemimpin penganut SYIAH yang MAHA ZALIM? Sebabnya, pemimpin Kumpulan IS itu sendiri pernah dilatih oleh kumpulan perisik MOSSAD Israel!!! Abu Bakar al Baghdadi mempergunakan pengetahuannya yang mendalam mengenai Islam untuk memusnahkan Islam dari dalam. Taktik ini disalin daripada pengasas Syiah zaman dahulu. Inilah yang berlaku bila ilmu agama yang benar tidak dipelajari dan perhalusi.Bandingkan perjuangan yang Rasulullah s.a.w lakukan dahulu dengan apa yang IS lakukan sekarang, membunuh mujahidin Syria yang menentang kezaliman Basyar semata-mata kerana mereka tidak setuju dengan tindakan IS. Allah beri kita akal untuk berfikir dan bukannya untuk mengagungkan sentimen dan persepsi. Bom dan peluru tak bermata, Nauzubillah!

No comments:

Post a Comment