Wednesday, June 29, 2016

Konsep Rezeki


ALLAH BERI DAN TARIK REZEKI KEPADA SIAPA YANG DIA KEHENDAKI!

Tun Abdullah Ahmad Ahmad Badawi pernah terkeluar dari UMNO, tetapi suratan tertulis beliau menjadi Perdana Menteri.

Tun Dr. Mahathir Mohamed pun pernah mengalami hal yang sama.

Dato Seri Anwar Ibrahim sudah memangku jawatan Perdana Menteri, tinggal selangkah saja lagi untuk jadi Perdana Menteri, tetapi suratan menentukan jawatan itu bukan untuk beliau. Sebaliknya ke penjara pula.

Tengku Razaleigh Hamzah juga pernah mengalaminya. Sedikit saja lagi hendak menang dan peluang untuk menjadi Perdana Merah cerah, tetapi suratan tertulis untuk beliau jadi gurkha saja sampai kini.

Dato Azlan Man tidak pernah menjangka akan menjadi Menteri Besar Perlis.

Nizar Jamaluddin masuk bertanding Pilihanraya Umum 12 tidak menyimpan apa-apa harapan. Hendak keluarkan duit deposit pilihanraya pun mungkin terketar-ketar takut hangus. Namun dapat jadi Mengteri Besar Perak, walaupun 11 bulan."

Dato Mohamed Yaakob tidak pandai bercakap, namun rezeki sudah tertulis beliau menjadi Menteri Besar Kelantan. Ada orang lain lebih hebat daripada beliau di Kelantan hanya menjadi pemimpin jalanan saja.

Dato Ahmad Bashah yang dihina kerana tidak mempunyai pendidikan tinggi, tetapi tertulis beliau adalah Menteri Besar Kedah.

Dato Mukhriz Tun Dr Mahathir Mohamed walaupun ada sijil berdozen kerana kuat belajar, tetapi sudah rezekinya setakat menjadi Menteri Besar Kedah sebentar saja.

Dato Khalid Ibrahim orang korporat. Tidak pernah menjangka beliau akan menjadi Menteri Besar Selangor walaupun tempohnya tidak lama akibat terpelanting dari kerusi Menteri Besar tersebut.

Mahfuz Omar berpendidikan Sijil Rendah Pelajaran, tetapi suratan tertulis dia jadi wakil rakyat berpenggal-penggal.

Percayalah pada Qadak dan Qadar!


[Perkongsian dari grup WhatsApp]

No comments:

Post a Comment