Thursday, June 23, 2016

Bernilainya Air Telaga Al-Khauthar



ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG.

Kasih sayang-Nya kepada hamba-Nya mengatasi kasih sayang ibu kepada anaknya. Kita mesti menyayangi Allah S.W.T. tempat pertama, Rasulullah tempat kedua kemudian barulah keluarga.

Setiap ahli keluarga yang hadir dalam hidup kita cuma sebagai untuk menambah saham akhirat dan tanggungjawab yang akan dipikulkan. Di hari akhirat kelak setiap ahli keluarga saling menuntut pahala kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarah. Masing-masing sibuk menjaga pahala kebaikan untuk diri sendiri. M3eskipun pahala itu hanya sebesar zarah, setiap hati beharap ia dapat menyelamatkan diri ketika berhadapan huru-hara Hari Akhirat Yang Maha Dahsyat dan api neraka. Masya-Allah Allahu Akbar. Moga seluruh ahli keluarga kita terselamat daripada azab huru-hara ini.

Alangkah beruntung jika ketika di Padang Mahsyar, kita tergolong dalam kumpulan yang dapat minum Air Telaga Al-Khauthar daripada Rasulullah s.a.w. yang mampu menghilangkan dahaga buat selamanya. Golongan yang dapat minum adalah mereka yang semasa hidup di dunia mengamalkan Al-Quran dan Sunnah.

SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR semoga kita termasuk dalam golongan ini. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

No comments:

Post a Comment