Tuesday, September 22, 2015

Ubat Mujarab

Imam Ibn Qayyim alJauziyyah bercerita: "Suatu ketika saat aku bermukim di Makkah waktu menunaikan ibadah Haji aku mengalami sakit yang amat sangat di kakiku sehingga hampir membuat segala pergerakanku terhenti. Hal itu sering berlaku sewaktu aku sedang tawaf dan sewaktu berjalan kaki ketika menunaikan ibadah yang lain.Lalu aku berikhtiar dengan membaca surah al-Fatihah dan kutiup ke tangan lalu kusapukan ke tempat yg sakit. Dengan izin Allah ku rasakan sakit tersebut hilang seolah-olah seperti seketul batu yang jatuh.Ku cuba lagi dalam beberapa kali kaedah ini dan antara lainnya dengan mengambil air zam-zam dan kubacakan padanya Al-Fatihah dan diminum.Aku mendapati rawatan ini lebih banyak manfaat dan kesan dari rawatan dan ikhtiar lain sebelumnya..."[Ustaz Dr Abu Anas Madani]

No comments:

Post a Comment