Friday, September 18, 2015

Mawar Mekar Di Kasut Kiri

Sangat terkesan dengan foto ini. Dia kehilangan kakinya dalam serangan Israel ke atas Gaza tahun lalu. Kakinya kudung kerana dia berjuang mempertahankan agama dan tanah airnya. Dia bersyukur kepada Allah kerana memberinya peluang untuk terus berjihad lagi dalam hidup ini. Kasut yang pernah dipakai di kaki kirinya dahulu kini menjadi tempat dia menyuburkan suatu makhluk ciptaan Allah, pohon mawar merah....lambang kasih sayang insan. Allahuakbar!!!
Presiden Mesir Fattah As-Sisi, penyokong kuat Israel, mengarahkan parit-parit besar digali di Rafah dan mengalirkan berjuta-juta liter air laut ke dalamnya bagi menenggelamkan terowong-terowong yang menjadi nadi kehidupan penghuni Gaza. Perang 51 hari tahun lalu meranapkan ribuan rumah, menghancurkan tanaman, menyebabkan penduduk hidup bagaikan gelandangan. Tindakan terbaru ini menjadikan kehidupan mereka semakin perit.
As-Sisi membuat kenyataan bahawa Masjid al-Aqsa sekarang berada di bawah kuasa Israel dan Tel Aviv sedang melaksanakan "tanggungjawab"nya terhadap Al-Aqsa. Raja Salman, pemerintah Saudi mengecam tindakan tentera Israel yang mengganggu penduduk Palestin yang sedang beribadah di Masjid Al Aqsa. Doakan untuk keselamatan mereka dan kesucian al-Aqsa daripada tangan jahat regim Zionis dan sekutunya Fattah As-Sisi. Hasbunallah wa nikmal wakil!!!

No comments:

Post a Comment