Wednesday, May 13, 2015

Allah Pun Bosan Juga

Seorang tukang besi bertanya kepada seorang Ustaz, "Saya bosan dengan hidup saya yang begini, hambar, tak ada arah tujuan, tak ada nikmatnya. Saya ingin bahagia tapi kenapa susah ya?" Jawab Ustaz, "Mungkin masa ini Allah juga lagi bosan dengan tuan." "Maksudnya macam mana, Ustaz?" tanya si tukang besi kembali.
Ustaz menjelaskan, "Mungkin Allah penat cari tuan tapi tak pernah jumpa pun. Dicari di antara ahli dhuha, tuan tak ada. Dicari di antara ahli tahajjud juga tak ada. Dicari di antara ahli puasa sunat juga tak ada. Dicari di antara ahli sedekah, juga tak kelihatan.Dicari di antara ahli Qur'an, tuan juga tak ada di sana. Dicari di antara ahli umrah, niat pun tuan belum buat.Dicari di antara orang-orang yang khusyuk solatnya, tuan juga tak ada. Dicari di antara ahli selawat pun tak ada. Dicari di antara yang menuntut ilmu apa lagi.Lalu Allah mau cari tuan di mana lagi? Cuba tuan bagitau! Cakaplah jangan terdiam pulak!" Lalu menangislah si tukang besi tadi sambil mengusap airmatanya, dia beristighfar.
Segeralah kembali kepada Allah..! Dekatilah Allah. Hanya Allah sajalah ZAT yang boleh mententeramkan hidup. PASTIKAN NAMA KITA SENTIASA DALAM SENARAI. MASA MASIH ADA. JAGALAH MASA LAPANG KITA [Ustazah Rina Mhd Yusuf]

No comments:

Post a Comment