Thursday, October 20, 2011

Paderi Melayu, Sami Solat




(Inilah wajah paderi Melayu dari Singarpura, Razman Zakri yang giat mengkristiankan orang Melayu Malaysia)
                                                                                                            

DALAM catatan Frank Swettenham yang pernah menjadi penguasa British di Selangor pada zaman penjajahan dahulu ada tertulis kenyataan bahawa para mubaligh yang dihantarnya untuk mengkristiankan orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu seringkali pulang hampa kerana kaum itu teguh beragama Islam.

Ketika itu semua orang Melayu dianggap beragama Islam. Masih benarkah lagi andaian  seperti itu?

Rasa-rasanya keadaan sekarang sudah banyak berubah. Zaman dunia tanpa sempadan hari ini telah menggantikan pegangan agama dengan HIBURAN. Iman semakin menipis dan amalan agama dipandang ringan.

Di Singapura, ada paderi kristian dari kaum Melayu yang bernama Razman Zakri. Dikatakan dia dan pengikutnya telah tiba di Malaysia dan sedang mengembangkan ajaran itu di Seremban. Mereka mengubah Akidah umat Islam yang alpa dengan menggunakan sihir.

Adalah dinasihatkan supaya saudara seagama jangan menerima air mineral yang mereka jual secara murah ataupun beri percuma. Jenama-jenama air mineral itu ialah:
  • Al-Baramkah
  • Al-Mansori
  • Al-Bistaria
Semua air ini telah dicampur dengan holy water.

Sehubungan dengan perkara di atas, cuba pula amati gambar-gambar berikut:

             


Adakah lelaki-lelaki berpakaian sami Buddha dan bersolat jemaah di masjid ini orang Islam? Di segi Akidah, adakah mereka pro-Islam? Mungkinkah mereka baru lepas memeluk agama Islam dan kemudian bersolat jemaah di Selatan Thailand? Bagaimana dengan pakaian mereka? Bukankah agama Islam menegah umatnya memakai pakaian solat yang menyerupai pakaian solat agama lain?

Ada banyak persoalan dan kecurigaan di sini. Umat Islam hari ini jangan terlalu mudah dikelirukan. WASPADALAH! 

Kita tidak mampu mengangkat senjata untuk menegakkan agama kita tetapi kita boleh menyebar luaskan bahaya ini daripada merosakkan Akidah saudara seagama. Semoga semua mukmin dirahmati Allah SAW.

No comments:

Post a Comment