Thursday, September 1, 2016

Kembali Kepada Fitrah


Syukur Alhamdulillah. Buat pertama kali dapat menonton pertunjukan bunga api yang dilancarkan benar-benar di hadapan mata dari tempat tontonan istimewa.

Firman Allah "...Sesungguhnya jika kamu bersyukur, Kami pasti akan menambah (nikmat) kepadamu, ...." ( Surah Ibrahim ayat 7).

Pertunjukan bunga api yang dipersembahkan pada malam merdeka.

MERDEKA bererti bebas...

BEBAS dari penindasan
BEBAS dari kezaliman
BEBAS dari pecah amanah
BEBAS dari rasuah
BEBAS dari berputus asa
BEBAS dari mengharap redha manusia

Mari kita kembali kepada fitrah
Bahagia hakiki ada di sisi Allah


Jangan swastakan pendidikan anak-anak


Kita berdepan dengan penjajahan budaya, ekonomi, dominasi, globalisasi dan fahaman-fahaman yang sekilas seperti membawa kemajuan, padahal meminggirkan fungsi Allah dalam mengatur kehidupan seperti liberalisme, pluralisme dan anti syariah.

Umat Islam sudah kehabisan masa untuk terus membazirkan kekuatan-kekuatan yang masih tersisa ini seperti peluang dari sudut peruntukan undang-undang, kekuatan politik yang masih di tangan umat Islam, kekuatan bilangan majoriti penduduk Negara ini tersedut habis ke dalam silang sengketa perebutan kuasa dan harta. Menang sorak kampung tergadai.

Umat Islam harus sepakat meletakkan Islam mengatasi kepentingan lain sebagai pengisian utama kemerdekaan Negara agar kemerdekaan Negara benar-benar kemerdekaan yang hakiki iaitu apabila kita dapat menjalankan syariat dan hukum hakam Allah dalam kehidupan.

No comments:

Post a Comment