Thursday, June 26, 2014

Kita Hamba Handphone (HP) Atau Hamba Allah

Ya ALLAH ampunilah dosa-dosa kami yang ada HP. -Kami lebih banyak mengisi kredit daripada bersedekah. -Kami lebih banyak baca SMS daripada membaca Al-Quran. -Kami lebih sering menelefon daripada bersSilaturrahim -Kami lebih sering buka Bluetooth daripada berlutut untuk sholat Tahajjud. *Ya Allah ampunilah kami yang serba kekurangan dan yang selalu lalai ini. *Semoga HP yang kami miliki ini dapat digunakan sebagai Ibadah untuk lebih taqarrub kepada-Mu ya ALLAH..
Kata Guru: -Jika HP ini menyebabkan kamu lalai sehingga Azan kamu masih dengannya,hingga tidak mempedulikan seruan Azan. -Hingga kamu tergamak melewatkan solatmu kerana HP. -Hingga zikir kamu berkurangan kerananya. -Hingga AL-QURAN tidak lagi kamu pandang kerana kamu asyik dengan HP. *Sedang kamu tiada keperluan pada HP waktu itu,maka.simpanlah ianya buat sementara waktu. *Kerana ia telah menjadi satu alat yang digunakan syaitan untuk menghancurkan penghambaan terhadap ALLAH SWT. *Bukan salah HP itu,tetapi salah kita kerana tidak dapat menjauhkan HP yang menjadi alat untuk Syaitan menyesatkan kita...
**Realitinya begitulah..lepas solat selesai,salam kedua,terus raba HP pada hal tidak ada apa-apa pun.Atas alasan perjuangan,zikir diabaikan..ASTAGFIRULLAH... **Biarlah dengan HP yang canggih ini menambah kekukuatan kita kepada ALLAH.Bukan mengheret kita lalai kepada ALLAH SWT. (Teguran dari Rina Mhd Yusuf)

No comments:

Post a Comment