Sunday, June 22, 2014

Hati Plastik

“Kau ni apasal, Bro, muka macam tak sudah jer aku tengok.” ---------- “Aku tengah bengang dengan Liya.” ---------- “Eh, sejak bila kau orang pandai bergaduh? Selalu tu OK jer.” ---------- “Tu pasallah. Ada ke dia kata awek aku tu plastik.” ---------- "Ha…ha… plastik apa pulak ni?” ---------- “Liya kata, awek aku nak ambil kesempatan sebab keluarga kami orang senang. Dia nak tumpang tui, buat muka manis-manis, padahal hati busuk.” ---------- “Aisey, senang aje nak settle, Bro. Aku nak tanya kau, sejak bila kau kenal Liya?” ---------- “Kenal apanya? Sejak kecik lagi aku tahu semua pasal dia termasuk apa yang ada dalam kepala otaknya.” ---------- “OK, berapa lama kau kenal awek kau?” ---------- “Hmmm………adalah dalam 9 , 10 bulan.” ---------- “Kau nak percaya cakap pompuan yang kau kenal sejak kecik ataupun pompuan yang kau kenal baru 10 bulan. Sapa lebih jujur? Kadang-kadang pompuan ni boleh perasan benda-benda yang orang lelaki tak nak nampak, tambah-tambah lagi kalau orang tu dia sayang.” ---------- "Nantilah aku fikir…. Eh, kau ni ada hati kat Liya, ke? Jangan main-main.Kalau nak jadi adik ipar aku, kau kena layan aku baik-baik, tau. Selain bapak, aku pun wali dia jugak.” ---------- “ Hiii…hiii…hiii…OKlah Abang Long, jom makan, bakal adik ipar nak belanja……!!!” ------------------------------------------------------------------------------------------ [Kadang-kadang perbualan anak-anak kita dengan rakan baik mereka ada iktibar yang tersendiri. Semoga anak muda itu bertemu jodoh dengan insan yang jujur dan sentiasa mencari redha Allah. Mohon dijauhkan dari insan berhati plastik.]

No comments:

Post a Comment