Wednesday, February 12, 2014

Cherry Terima Hidayah

serenemaklong.blogspot.com
Alhamdulillah...inilah suasana yang membawa turunnya hidayah kepada 11 orang insan di Pensiangan semalam (12hb Februari 2014). Rombongan seramai 54 orang bekerjasama dengan penduduk Islam di sana mengutip batu di dalam sungai untuk diguna membina tapak masjid.
Batu-batu dihulur satu persatu dari seorang kepada seorang lain yang berbaris panjang merentasi sungai hingga ke atas bukit, sebelum dipindahkan ke tapak pembinaan masjid.
Keadaan ini menimbulkan rasa terharu kepada seorang insan, Cherry, yang baru pulang dari gereja berhampiran. Betapa indahnya ukhwah umat Islam yang sanggup datang dari jauh bagi membantu saudara seIslam di pedalaman. Beliau bertemu dengan pemandu kumpulan dan menyatakan rasa kagum serta tertarik kepada Islam. Setelah diberi penerangan tentang Islam, beliau mengucap dua kalimah syahadah dipimpin oleh Ustaz Hasnul DiwaniNasheed.
Tidak terhenti di situ, beliau berperahu pulang ke kampungnya yang memakan masa satu jam, menjemput sanak saudaranya untuk memeluk Islam, hingga semuanya berjumlah 11 orang mengucap dua kalimah syahadah. Cherry, kini Muhammad Khairy. Alhamdulillah. [USTAZ MOHD FADLI YUSOF]

No comments:

Post a Comment