Monday, November 21, 2016

Muslimah Itu Bakal Bidadari Dunia Akhirat


Muslimah itu,
terkadang gelak kuat tak henti, terkadang juga minum berdiri, terkadang sebelum tidur terlupa baca doa dan ayat kursy, terkadang pakai stoking dimulai kaki kiri, terkadang redah sarung kasut orang lain tanpa disedari.

Muslimah itu,
terkadang gembira sampai terlompat terkinja sambil trsenyum tayang gigi,terkadang menitis air matanya laju tak terperi, terkadang rasa lemah sampai tak mampu bangun lagi, terkadang rasa marah menguasai diri, sampai rasa hendak lempang orang without mercy .

Muslimah itu ,
adalah manusia biasa, yang tak lari dari segala perasaan sebagai manusia, yang tak lari dari segala macam ujian dan pancaroba, yang tak lari dari perasaan lemah dan tak bermaya,yang tak lari dari buat khilaf dan dosa.

Kerana dia juga manusia biasa. Yang pasti, muslimah itu sentiasa bangkit bila terjatuh, sentiasa cuba gembirakan hati orang lain walau hatinya sendiri remuk, sentiasa cuba membaiki diri, dari semasa ke semasa tanpa henti, walau terkadang dia tersungkur. Itu bukan kerana dia lemah, tetapi kerana dia cuba ambil masa untuk bangkit semula, jadi kuat dari sebelumnya, kerana dia berusaha untuk mnjadi bidadari dunia, dan juga di akhirat sana...

No comments:

Post a Comment