Saturday, April 23, 2016

Takut Mati Tapi Tak Takut Allah


ANDAIKAN suatu hari ketika solat Jumaat yang dihadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah, tiba-tiba masuk dua orang lelaki bertopeng dan berpakaian hitam membawa mesingan.

Salah seorang lelaki bertempik "Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu duduk sekarang!!!!!!!!"

Selepas mendengar amaran lelaki itu, para jemaah bertempiaran lari menyelamatkan diri. Daripada jumlah yang 1,000 tadi hanya tinggal lebih kurang 45 orang sahaja yg masih berdiri di tempat masing-masing termasuk Imam. Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Imam sambil berkata "Ok Pak Imam, saya dah halau SEMUA yang hipokrit. Sekarang bolehlah Pak Imam mulakan solat Jumaat." Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah.

Bayangkan. Daripada 1,000 orang yang mengaku Islam hanya 45 yang betul-betul beriman. Begitulah, ramai manusia mudah lupakan ALLAH bila menghadapi bahaya. Kedua lelaki itu hanya membawa mesinan, dia tak kata pun nak bunuh. Generasi sekarang amat lemah, baru kena ugut terus LARI lintang pukang, lupa dia belum solat Jumaat lagi. Ada orang yang agamanya cuma seminggu sahaja.Itu pun bila masa solat Jumaat saja, tunjuk muka pada kawan dan kenalan. Ada yang solat setahun dua kali sahaja. Masa solat hari raya.

Ramai orang lebih percaya kepada gosip di surat khabar daripada apa yang tercatat dalam al Quran. Ramai yang hidup mengejar dunia padahal akhirat itu tempat yang kekal. Inilah realiti. Hayatilah cerita ini. Renungkanlah.

[Sumber FB Fatihah Fatihah]

No comments:

Post a Comment