Monday, April 11, 2016

Kebimbangan Mereka Pada Dr. Zakir Naik


Kehadiran sosok Dr Zakir Naik ke Malaysia telah berjaya menyelak selimut persembunyian musuh berwajah manis mengenai sikap mereka yang sebenar. Terserlah sikap hipokrit, ekstremis dan fobia tidak bertempat pihak musyrikin terhadap seorang tokoh doktor perubatan yang alim, berwibawa, disegani, dan berpotensi untuk memberi kefahaman yang sebenar tentang Islam di samping mendedahkan kebatilan yang terdapat dalam kitab-kitab agama musyrikin itu.Kini kita tahu siapa kawan dan siapa lawan.

Kedatangan Dr Zakir Naik dijadikan suatu isu besar, seolah-olah kehadirannya membawa ajaran sesat sehingga menggerunkan agama lain selain Islam. Dr. MAZA sendiri mempelawa pihak-pihak yang membantah ini supaya datang dan berhujjah dengan doktor itu secara baik, bertamadun dan jujur. Tidak harus digunakan sebarang kuasa untuk membenamkan kebenaran dan usaha dakwah yang dibawanya.


Diberitakan ceramahnya di Stadium Tertutup Gong Badak telah dihadiri hampir 30,000 orang. Dalam ceramahnya bertajuk 'The Importance of Unity Among Muslim Ummah' (Pentingnya Perpaduan Dalam Kalangan Ummah Islam", Dr Zakir menekankan pentingnya bersatu dalam mengukuhkan Islam. Umat Islam perlu mengelak perbalahan sesama sendiri kerana ia hanya akan merosakkan perpaduan serta amat merugikan.

Dr Zakir yang pertama kali berkunjung ke Terengganu akan berada di sini selama lima hari dan dijadual menyampaikan ceramah di pelbagai tempat termasuk universiti. Dr Zakir pernah dipilih sebagai penerima anugerah Tokoh Maal Hijrah peringkat antarabangsa pada 2013.

No comments:

Post a Comment