Sunday, August 27, 2017

Azam Syaitan Setelah Ditipu



Adalah dikatakan pada zaman dahulu orangg ramai boleh melihat Syaitan. Pada suatu ketika seseorang telah berkata kepada Syaitan :

Hamba Allah : "Beritahulah kepada saya cara untuk menjadi seperti Kamu."

Syaitan : Belum pernah aku temui seorang manusia yang membuat permintaan seperti ini. Mengapa kamu memerlukannya?"

Hamba Allah : "Hati aku yang ingin sangat."

Syaitan : "Kalau begitu, hendaklah kamu melengah-lengahkan Solat dan banyakkan berSumpah. Jangan kamu hiraukan sama ada sumpah itu benar atau salah."

Hamba Allah : "Saya berjanji dengan  الله saya tidak akan melengah-lengahkan Solah dan tidak akan berSumpah."

Syaitan : "Aku belum pernah ditipu oleh sesiapa selain kamu. Kini aku berazam aku tidak akan lagi memberi nasihat kepada Manusia." 


No comments:

Post a Comment