Tuesday, May 24, 2016

Pembunuh Di Lorong Kecemasan


Dua hari lalu kita dikejutkan dengan satu kemalangan jalanraya yang berlaku berhampiran susur keluar Tol Simpang Ampat, Alor Gajah, Melaka. Kemalangan berkenaan mengorbankan dua adik beradik di mana mereka yang menaiki motosikal telah terlanggar sebuah kereta rosak di laluan kecemasan yang juga merupakan laluan motosikal.

Menurut saksi, selepas kemalangan, kedua-dua mangsa dikatakan masih sedar dan memerlukan rawatan secepat mungkin. Namun kerana sifat pentingkan diri sesetengah pemandu kenderaan yang menggunakan lorong kecemasan, pihak ambulans yang dihubungi mengalami kesulitan untuk sampai menyelamatkan mangsa.

Difahamkan ambulans sepatutnya mengambil masa 20 minit untuk ke lokasi telah terperangkap dalam kesesakan di laluan kecemasan menyebabkan mereka sampai ke lokasi kemalangan hampir tiga jam kemudian di mana mangsa sudah lemah. Kerana tindakan pemandu kenderaan yang menggunakan lorong kecemasan berkenaan, dua nyawa yang mungkin boleh diselamatkan akhirnya terkorban.

Kejadian ini menyebabkan netizen telah meluahkan perasaan marah dan menggelar mereka ini sebagai pembunuh.


Melalui satu coretan di laman Facebook milik Maisalmah Shadik yang merupakan kakak kepada kedua-dua mangsa, beliau meluahkan rasa kecewanya dengan sikap tidak bertanggungjawab pengguna jalanraya yang menggunakan lorong kecemasan berkenaan.

"Sesungguhnya aku redha YA ALLAH ... tapi btol KATA Encik Shariff Mohd Zulhairi...anda yang menggunakan lorong kecemasan adalah PEMBUNUH sekiranya mereka ini 'manusia ' mereka tidak akan menggunakan lorong kecemasan dan menyebab nyawa melayang..mungkin mereka masih dapat menyelamatkn abang dan adik saya...bukan x redha tp sukar diungkap.... indahkan perkatan 'kalau!! Kalaulah mereka menggunakan jalan yang betul...

TOLONGLAH AMBIL TINDAKAN TERHADAP '' MANUSIA-MANUSIA INI'' YANG MENGGUNAKAN LORONG KECEMASAN ... !!! Kerana mereka akan meragut lebih banyak nyawa lagi...

Saya minta ambil tindakan bukan kerana mereka adik beradik saya tapi bayangkn keluarga anda ditimpa bnda sama...apa yang anda lakukan? Semoga roh Bob Arof dan Alam sentiasa dirahmatiNya dan ditempatkan di kalangan orang-orang beriman.


No comments:

Post a Comment