Monday, March 23, 2015

Makan Buah Masa Perut Kosong

Makan buah-buahan SEMASA PERUT KOSONG adalah salah satu strategi menyembuhkan kanser yang digunakan oleh seorang doktor bernama Dr Stephen Mak. Kerapkali ada orang mengadu bila makan tembikai dia sendawa, bila makan durian perutnya kembung, bila makan pisang terasa hendak pergi ke tandas. Semua ini tidak timbul jika buah-buahan dimakan ketika perut kosong. Buah-buahan yang bercampur dengan makanan lain akan rosak dan menghasilkan gas. Sebagai contoh, OREN dan LEMON adalah buah berasid, tetapi ia menjadi alkali bila berada dalam badan, menurut Dr Herbert Shelton yang membuat kajian mengenai perkara ini.
Jika hendak minum jus buah-buahan, minumlah jus buah sebenar, BUKAN dari tin. Jangan sesekali minum jus yang telah dipanaskan. Jangan makan buah-buahan yang dimasak kerana nutriennya akan rosak. Makan buah-buahan secara keseluruhan adalah lebih baik daripada minum jus. Jika perlu minum jus, minum perlahan-lahan. Biarkan ia bercampur dengan air liur sebelum menelannya. Anda boleh puasa dengan hanya makan buah selama 3 hari untuk membersihkan badan.
EPAL -----Satu epal sehari menjauhkan doktor dari kita? Walaupun epal rendah vitamin C rendah, ia mempunyai antioksidan flavonoid yang meningkatkan aktiviti vitamin C, dengan itu membantu untuk mengurangkan risiko kanser kolon, serangan jantung dan strok.
KIWI ----- adalah sumber kalium, magnesium, vitamin E dan serat. Kandungan vitamin C dua kali ganda daripada oren.STRAWBERI mempunyai jumlah kuasa antioksidan yang tertinggi di kalangan buah-buahan utama dan melindungi tubuh daripada penyebab kanser, saluran darah tersumbat dan radikal bebas. OREN -----Mengambil 2-4 oren sehari boleh membantu menjauhkan selsema, kolesterol, mencegah dan memecahkan batu karang, juga mengurangkan risiko kanser kolon.
TEMBIKAI-----Penghilang dahaga tersejuk. Terdiri daripada 92% air, ia juga penuh dengan dos glutation yang membantu meningkatkan sistem imun. Ia juga merupakan sumber utama lycopene, oksidan yang melawan kanser. Nutrien lain yang terdapat dalam tembikai adalah vitamin C dan Kalium. JAMBU dan BETIK -----paling banyak mengandungi vitamin C. Jambu Batu kaya dengan serat yang membantu mengelakkan sembelit. Betik pula kaya dengan karotena. Ini baik untuk mata

No comments:

Post a Comment