Saturday, December 21, 2013

Kunci Kebahagiaan

serenemaklong.blogspot.com
KETIKA Aku ingin Hidup KAYA....aku lupa, bahawa HIDUP adalah sebuah KEKAYAAN KETIKA Aku takut MEMBERI....Aku lupa,bahawa semua yang Aku miliki adalah PEMBERIAN KETIKA Aku ingin jadi yang TERKUAT ....Aku Lupa,bahawa dalam KELEMAHAN Allah memberi Aku KEKUATAN. KETIKA Aku takut RUGI...Aku lupa bahawa hidupku adalah sebuah KEBERUNTUNGAN kerana boleh terlahir sebagai Manusia dan mengenal TUHAN. Ternyata hidup ini sangat INDAH...Jika Kita tahu selalu bersyukur dengan apa yang sudah ada. Adakalanya yang TERINDAH bukanlah yang TERBAIK... Yang Sempurna tidak selalu menjanjikan KEBAHAGIAAN.... Jika mampu dan mhau menerima semua kekurangan dan kelebihan itulah yang dinamakan "KEBAHAGIAAN ". Apapun masalah, jangan pernah menyerah. Apapun rintangan, tetap bertahan. Badai kan berlalu, mentari kan bersinar. Pandang ke atas, berharap pada ALLAH SWT, kerana pasti ada jalan keluar.. YAKINI itu dan yang kamu harus ketahui LIFE IS AN ADVENTURE..nikmatilah petualangannya, kerana itu merupakan rintangan untuk menuju kunci kebahagiaan…[KAYARIA TARIHORAN]

No comments:

Post a Comment