Tuesday, April 23, 2013

Apakah Al Assad Syiria Sufyani


(via Petunjuk Zaman by Nursi on 3/26/12)

BANYAK kisah tentang kekejaman berlaku di Syria di bawah diktator Basyar al Assad tersebar dalam youtube dan juga tersiar di media.

Di antara yang mengejutkan dan tidak sanggup kita melihat ialah penghinaan ke atas seorang muslim yang dipaksa sujud di atas gambar Al Assad dan mengakunya sebagai tuhan sebelum dibunuh. Pembunuhan seperti itu berlaku setiap hari. Rasa seperti tidak percaya perkara tersebut berlaku di sebuah negara yang mengaku muslim.

Kejadian yang berlaku di Syria ini mengingatkan  tentang angkatan Sufyani yang akan muncul pada akhir zaman sebelum keluarnya Imam Mahdi seperti terdapat dalam beberapa riwayat;

أورد ابن الشجرى في الأمالى الشجرية عن أمير المؤمنين علي
 قال انظروا الفرج في ثلاث قلنا يا أمير المؤمنين وما هى قال اختلاف أهل الشام بينهم والرايات السود والقزعة في شهر رمضان فقيل وما القزعة قال أو ما سمعتم قول الله في القرآن : إن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِم مِّن السَّمَاء آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ . آية تخرج الفتاة من خدرها وتوقظ النائم وتفزع اليقظان

Ali bin Abi Taleb (r.a.) said: " Wait for the end of misery once three things occur." We said: What are they, O' Prince of Believers? He said: "The dispute among the people of AshSham (Greater Syria), the Black Banners (battalions carrying black banners), and the Qaz'a in the month of Ramadan. It was asked: "What is the Qaz'a ? He said: "Haven't you heard what Allah said in the Quran (26:4): إن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِم مِّن السَّمَاء آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ 'If We wish, We can send down to them from Heaven a sign, such that their necks remain surrendered to it (mesmerized in amazement).' This Aya (sign) that makes a girl come out of her bedroom, wakes up the person who is asleep, and frightens the one who is awake." (Ibn Al-Shajari's Al-Amali Al-Shajaria)

Muhammad al Baqir berkata, 'tetaplah di tempat kalian, jangan sesekali menggerakkan tangan dan kaki kalian sampai melihat tanda-tanda yang muncul pada satu tahun. Aku akan menyebutkannya pada kalian: Jika ada orang dari kota Damaskus menyerukan sesuatu, (iaitu) keluarnya janin dari perut ibunya sebelum waktunya, jatuhnya sekelompok orang dari tempat sujudnya, tahun itu adalah tahun perpecahan di tanah Arab. Adapun penduduk Syam saling berperang di bawah tiga kepemimpinan, iaitu al Ashab,al Abqo dan Sufyani.

Kaum al Ashab akan bersekutu dengan kaum Mundhir, dan Sufyani dibantu oleh para pamannya dari bani Kalb. Peperangan itu dimenangi oleh Sufyani dan sekutunya. Merekapun membunuh   Ashab dengan cara yang sangat kejam.

Cuba selidik dari manakah keturunan Al-assad ini? Sumber wikipedia menyatakan mereka dari aliran Alawi (golongan sesat yang terkeluar dari Islam) dan tergolong dari suku kaum Kalbiyya!



No comments:

Post a Comment