Thursday, July 25, 2013

Keprihatinan Chet Det

serenemaklong.blogspot.com




TUN Mahathir Mohamed pernah ditembak di bahu kanan ketika  ingin menyelamatkan umat Islam di Bosnia suatu ketika dahulu. Tetapi beliau tidak mahu sesiapapun tahu.

Sebelum itu, beberapa ahli kabinet menawarkan diri untuk pergi menggantikannya tetapi beliau enggan. Beliau kata "Takpalah, kalau hangpa mati sapa nak jaga negara, biar saya pi sorang ja.”

Kisah ini diceritakan sendiri tentera yang menjaga beliau ketika misi itu. Kuat dan cekal hatinya:

1. Dia menggerakkan negara Islam lain untuk membantu Bosnia Herzegovina ketika umat Islam di sana disembelih oleh pengganas Serbia.

2. Dia menghantar ratusan komando Malaysia yang dibawa masuk secara sulit ke Bosnia untuk membantu saudara se Islam ketika era pencerobohan dan pembunuhan beramai-ramai umat Islam di Bosnia. “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita,” - Tun Mahathir.

3. Dia berpakat dengan kerajaan Sultan Brunei menyediakan jumlah dana berjuta dollar untuk membeli senjata dan peluru anti-kereta kebal untuk tentera Islam di Bosnia.

4. Dia pernah menangis ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestin.

5. Dia pemimpin Islam yang Yasser Arafat hubungi meminta bantuan dan pertolongan ketika diserang oleh rejim zionis.

6. Dia mempertaruhkan nyawa isterinya,Tun Dr Siti Hasmah menaiki pesawat ke Baghdad membawa bantuan kemanusiaan kepada umat Islam demi untuk melepaskan sekatan Amerika Syarikat.

7. Dia lantang mengutuk kekejaman Zionis ke atas umat Islam serta mempertahankan Islam di mata dunia.

8. Dia berusaha keras, tidak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa-apa.

9. Ketika saudara Islam yang tidak sehaluan politik mendoakan kecelakaan untuknya, dia diizin oleh Allah SWT masuk ke dalam Kaabah.

10. Dia pernah ditembak dan mengorbankan jawatan tertinggi dalam Malaysia demi menyelamatkan umat Islam Bosnia.

Beliau dianggap sebagai seorang pemimpin dunia berjaya meskipun memimpin sebuah negara kecil. Beliau bukan hanya berjaya memerdekakan negaranya dari semua segi, tetapi berusaha memerdekakan negara-negara lain dari belenggu falsafah pembangunan yang dijana dari barat yang jelas muflis idealistiknya.

Jasa yang dicurahkannya sudah pasti tidak dapat dibalas.
Dialah TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMED!!!
Bekas PERDANA MENTERI MALAYSIA. Manusia dihormati UMAT ISLAM dan PEMIMPIN ISLAM seluruh dunia.

No comments:

Post a Comment