Tuesday, July 30, 2013

Bapa Borek Anak Rintik

serenemaklong.blogspot.com




HAFIZ Assad (bapa Bashar Assad) merupakan penzalim Syiah yang pertama di Syria. Hafiz Assad memerintah rakyatnya dengan cara yang kejam dan kuku besi, mengorbankan lebih 40,000 Muslim Sunni di Hama dan Halab dalam revolusi Syria pertama menentang Syiah pada tahun 1982.

Hafiz Assad menggunakan kereta kebal memasuki masjid semasa rakyat sedang bersolat dan merogol wanita-wanita yang berada di dalam masjid di hadapan khalayak ramai. Sama seperti perbuatan darah dagingnya Bashar Assad pada hari ini, Bezanya pada 1980an mereka tidak mempunyai FACEBOOK!

Hafiz Assad adalah manusia pertama mengisytiharkan dirinya sebagai tuhan di Syria. Hafiz Assad memaksa rakyat Syria melafazkan dan menerima bahawa dialah tuhan. Selama lebih 30 tahun di bawah pemerintahannya, dalam setiap buku kanak-kanak di Syria yang diterbitkan menyatakan bahawa Hafiz Assad adalah tuhan. Pada hari kematiannya, semua rakyat Syria yang selama ini mengaku bahawa Hafiz Assad adalah tuhan menjadi sangat terkejut dan  menafikan berita kematian itu. Mereka yakin Hafiz Assad sebagai tuhan tidak mungkin akan mati!

Hafiz Assad memaksa rakyatnya menjulang namanya “Hafiz  Assad Dewa Kekal Syria”. Hakikatnya “Tuhan” ini sedang berada di dalam  tanah sekarang, dan dimakan cacing!

Hari kematian Hafiz Assad merupakan hari yang paling gembira di Syria. Rakyat menyambut hari kematian beliau dengan menari-nari di jalan dan membaling lebih 3000 status (Sanam) beg sampah.

Hari kematian Hafiz Assad juga merupakan hari yang sangat menggembirakan semua umat Islam tetapi hari sangat hitam bagi Israel dan Amerika Syarikat. Terdapat satu gambar yang sangat terkenal di mana Bill Clinton menangis apabila menerima berita kematian sekutunya, Syiah Hafiz Assad.

Israel memindahkan tenteranya ke sempadan Syria kerana bimbang presiden baru tidak akan memudahkan Israel melindungi sempadannya dengan selamat seperti Hafiz Assad. Macam mana mereka hendak mencari pemimpin yang lebih baik? Hafiz Assad  menyerahkan tanah Syria iaitu Jolan Heights secara percuma. Sebagai balasan Israel membenarkan Hafiz Assad memegang jawatan sehingga hari kematiannya pada 10 Jun 2000.


No comments:

Post a Comment