Thursday, May 17, 2012

Siapakah AKU di hatimu?


serenemaklong.blogspot.com




Bismillaahirahmaanirrahiim.

“HambaKU, AKU menciptakan kamu, memberi nikmat yang tidak terkira banyaknya kepada kamu, namun mengapa kamu tidak segan dan malu dengan sikapmu terhadap AKU?

Jika kamu menerima sepucuk surat daripada kawanmu ketika kamu sedang berjalan di jalan raya, kamu akan berhenti, mencari tempat yang nyaman untuk membacanya dengan penuh teliti dan berusaha memahami setiap patah perkataan yang terkandung di dalamnya.

Tetapi terhadap KitabKU, yang di dalamnya AKU telah menerangkan segala sesuatu dan berkali-kali telah menegaskan hal-hal yang penting agar kamu memikirkannya dan memahami semuanya, namun kamu memperlihatkan sikap acuh tak acuh. Adakah kamu menganggap kedudukan AKU lebih rendah daripada kawanmu?

Wahai hambaKU, sebahagian daripada kawan-kawan duduk berbual bersamamu. Kamu memberikan sepenuh perhatian kepada mereka. Kamu mendengar dan berusaha memahami mereka. Jika ada yang menyampuk, kamu akan menahannya dengan isyarat tanganmu.

AKU berkata-kata melalui KitabKU tetapi engkau tidak mempedulikannya. Adakah kamu menganggap kedudukan AKU lebih rendah daripada kawan-kawanmu?

Siapakah AKU di hatimu?“

No comments:

Post a Comment