Wednesday, January 24, 2018

Aku Mahu Jadi Lebih Baik Dari Dulu


DUSTA ... darimu aku belajar untuk berkata JUJUR.

KHIANAT...darimu aku belajar untuk menjadi SETIA.

LEMAH ...darimu aku belajar untuk menjadi KUAT.

TAKUT ...darimu aku belajar untuk menjadi BERANI.

SALAH ...darimu aku belajar untuk menjadi BENAR.

MARAH...darimu aku belajar untuk menjadi SABAR.

SEDIH...darimu aku belajar untuk
TERTAWA

Mengambil pengajaran dari semua perlakuan buruk dan mengubah sikap diri supaya menjadi lebih baik, yang disenangi manusia malah juga Pencipta.






Menghijrahkan diri memang payah.
Ada masa kita kalah.
Ada masa kita lelah.
Ada masa kita bertuah
Sebab itulah namanya MUJAHADAH.
Yang akhirnya pasti indah.







3 KATEGORI TETAMU ALLAH:

Tetamu yang dijemput dengan rahmat dan keredhaanNya,

Tetamu yang diterima dalam keadaan kemurkaanNya,

Tetamu yang diterima tetapi tidak jelas kedudukannya.

Ketiga-tiga golongan ini termasuk dalam jaminan Allah S.W.T. iaitu doa dan taubat mereka akan dikabulkan Allah S.W.T. jika mereka memohon bersungguh-sungguh kepada-Nya serta memenuhi segala syaratnya.

Namun terdapat perbezaan dari segi layanan Allah S.W.T. kepada mereka setelah nama mereka tersenarai dalam jemputan-Nya itu.

No comments:

Post a Comment