Sunday, October 22, 2017

Selamatkan Wanitamu!


Selamatkan wanita dibawah jagaanmu daripada mendapat laknat Allah

Contoh:Isteri....anak anak perempuan...ibu..ibu mertua..adik beradik perempuan...menantu perempuan dan pembantu rumah perempuan.....

1⃣ Wanita yang diajak ke tempat tidur oleh suaminya untuk digauli/ dijimak, dia menyatakan:"Sebentar lagi saya datang," hinggalah suaminya tertidur.

2⃣ Wanita yang minta disambungkan rambutnya dan wanita yang menyambungkannya.....(menyambung atau menanam rambut hukumnya haram walaupun dengan izin suami ).

3⃣ Wanita yang minta supaya bulu wajahnya dicabut, dinipiskan, atau diukir serta wanita yang melakukannya. Walaupun tidak dicabut cuma dilukis dengan pensil hukumnya haram, kecuali yg tiada bulu kening langsung. Ini termasuk mak andam yang melukis kening....

4⃣ Wanita yang minta dibuatkan tatu pada tubuhnya dan wanita yang mentatukannya. Lelaki yang ada tatu tidak boleh menjadi wali kepada anak perempuannya dan tidak layak menjadi imam solat di masjid atau surau. 

5⃣ Wanita yang meratap kematian seseorang dan ditambah dengan perlakuan yang diharamkan oleh syarak seperti memukul pipi,merobek pakaian, mencakar muka dan menghitamkan pakaian.

6⃣ Wanita yang menyerupai lelaki, sama adadi segi pakaian, bentuk badan, atau tingkah laku

7⃣ Wanita yang melaknat orang beriman dan melaknat orang yang tidak berhak dilaknat 

8⃣ Wanita yang merenggangkan giginya supaya nampak cantik kecuali hal yang mendatangkan mudarat atau bergantung pada niat 

9⃣ Wanita yang mengubah ciptaan Allah Taala seperti mengubah jantina, melakukan pembedahan plastik pada wajah dan menghitamkan rambutnya yang putih (pemakaian daun inai dibenarkan)

 ðŸ”Ÿ Wanita yang suka sesama jenis (lesbian)

☆☆☆☆☆☆

Kuliah dhuha Surau AlFalah oleh Ustaz Dato Khalid Isa pada 13 Oktober 2017.

(Catatan Sabarina Hamzah Nasution)

No comments:

Post a Comment