Saturday, December 12, 2015

Ujian Allah Sumber Kekuatan

Setiap manusia punya kelemahan dan kekurangan. Tidak ada sesiapa yang sempurna.Maka carilah kesempurnaan dengan senyuman. JANGAN LIHAT APA YANG TELAH KITA USAHAKAN, TETAPI LIHATLAH APA YANG BELUM KITA SELESAIKAN.
Kalau kita jadikan Allah sebagai sumber kekuatan, pasti kita akan menjadi LEBIH KUAT daripada apa yang kita sangka. KEKUATAN BUKAN DATANG DARI KEMAMPUAN FIZIKAL TETAPI IA DATANG DARI SEMANGAT YANG TIDAK PERNAH PADAM. Senyumlah saat diuji. Itu menandakan kita tabah menghadapinya agar iman kita meningkat.
BETAPA AJAIBNYA ORANG BERIMAN ITU. SESUNGGUHNYA SEMUA PERKARA ADALAH BAIK BAGINYA.DAN TIADALAH KEBAIKAN ITU KECUALI BAGI MUKMIN. JIKA MEMPEROLEH KEGEMBIRAAN DIA BERSYUKUR DAN BILA DITIMPA KEBURUKAN DIA BERSABAR DENGAN SENYUMAN.Setiap yang Allah rancang ada aturannya yang lebih baik daripada kebaikan yang kita fikirkan. Hikmah besar menanti orang-orang yang sabar. Jangan kita bersikap lemah dan jangan pula kita bersedih hati. Kitalah orang yang paling Allah kasihi dan in sya Allah Dia akan mengangkat darjat kita disi-Nya. Aamiin aamiin Ya Rabb. [Hairul Nizam Ijam]

No comments:

Post a Comment