Monday, October 22, 2018

Syirik Dan Bala Di Palu Sahaja.. Di Malaysia?




Bala akan turun apabila kemaksiatan dan kesyirikan berleluasa atau terang-terangan..dan tiada lagi teguran atau tentangan dari masyarakat.alim ulama dan masyarakat dah tidak boleh berbuat sesuatu...maka tunggulah janji Allah..

Terbukti di Palu...selepas berlaku bala gempa bumi.tsunami.likuifaksi..terlihat di dinding tembok.. tertulis..wali kota Setan... turunkan wali kota setan...angkara kemarahan rakyat kerana.. pemimpin merestui..ritual syirik.. yang telah dihentikan.. tetapi dihidupkan semula dengan restu wali kota...atas dasar tarikan pelancongan..

Apakah khurafat yang membawa kesyirikan itu tidak berlaku di sini... apakah disembunyikan saja.. tidak terang terangan...

1.Amalan sihir dan perbomohan..

Membarah dalam masyarakat hari ini.. di kalangan keluarga berlaku...adik sihir kakak..dek harta.. suami isteri disihir pemisah.. . di kalangan pekerja pejabat dan perniagaan..kedai disihir.. orang tak nampak..padahal kedai dibuka.... perebutan jawatan berlaku.. pekerja disihir dan tak mampu ke pejabat dan sakit.. .. di kalangan politik dan pentadbiran berlaku... perebutan kuasa .kerusi.jawatan...berapa ramai pemimpin yang bertemu bomoh  siam..asli dan lain lain menjelang pemilihan....dimana mana pun sihir ini tetap wujud..

2, Amalan karut Marut diamal masyarakat..dirumah ...
ladam kuda.paku..wafak.isim..diletak di dalam rumah... percaya kepada ritual amalan orang tua-tua..terhindar ahli keluarga dari gangguan hantu...takut ke syaitan pada paku??

Pemimpin juga masyarakat bersama.. meletakkan bahan pemulih setawar....d itiang seri... dalam membina rumah baru...ada amalan meletak wang syiling di atas tiang... dengan harapan rumah dibina selamat dan murah rezeki...

Kuburan.pokok besar.keramat. tasik.sungai....tempat masyarakat..meminta pertolongan dan berkat.menarik duit.dan pelbagai hajat... kuburan diikat kain kuning..di pokok . diletakkan makanan..di sungai.dihanyutkan ancak..air tasik disapu perut untuk dapat zuriat..Syilling dilempar dalam perigi.. murah rezeki..

Sejak kecil anak diamalkan dengan kesyirikan..diikat tali..d ilengan..simpulan tali dengan kepercayaan.anak tak menangis.. tidak diganggu syaitan...tidak terkena sawan dan lain lain..apalah kuasa tali. yang diserapahkan..

Bila mengandung..ada pula melenggang perut...supaya tidak keguguran...dipakai tangkal..elak janin dimakan hantu...

Persilatan..mandi minyak.kebal dan amalan yang tak tahu sumber..menarik syaitan dalam amalan .memenuhi kehendak syaitan...tertipu dengan amalan yang nampak betul tapi sesat..amalan zikir 3qul 1000x sehari nampak islamik tetapi tujuan untuk kebal..Allah tolak amalan itu.. yang ada syaitan...jurus yang menggunakan makhluk halus.. serangan dari jauh dan lain-lain.

Masih ada lagi yang meminta perlindungan dari jin dan syaitan.apabila memasuki hutan.rumah tinggal.laut. sungai..dengan..minta lalu / tabik tok nenek..minta simpang malaikat 44.

Menuntut ilmu hitam untuk kuat dan membalas dendam untuk lelaki, membela pelesit.untuk perempuan jaga suami. jadi cantik .tak kurang yang menggunakan raksa dan susuk... akhirnya menjadi saka untuk keturunan..yang berpanjangan...
.
Pelbagai kepercayaan ini tetap membarah dan semakin digemari masyarakat...dan semakin kurang yang menegur... apakah kita juga bersedia diPalu kan..

Ustaz Khairul.

No comments:

Post a Comment